Chanely’s Weblog

januar 6, 2008

Deller Tur/retur

Filed under: Uncategorized — chanely @ 12:45 pm

pic_411.jpg

Et nyt år – en ny start…..
NU skal det fandme være!
– Hmm ja sådan har det efterhånden lydt længe, men NU SKAL DET VIRKELIG VÆRE!
Deller og fedt der sidder rundt omkring på min krop og hygger sig, skal sendes væk – retur til hvor de kom fra (hvor var det egentlig???)
Igår faldt jeg (IGEN) over bogen “Dagbog over mine deller” af Ninka-Bernadette Maurtison på nettet, men denne gang læste jeg lidt mere om hvad den gik ud på – selvom titlen jo fortæller det meget klart og tydeligt!
Det var dér jeg fik det dårligt!
Det var dér, det gik op for mig, at NU er det NU!
Så går man her og er dårlig over sig selv, fordi man er fed – og kun blir federe og federe. Men så læste jeg hvad bogens forfatter, selv fortæller på bagsiden:
“Dette er min personlige dagbog om, hvorfor og hvordan jeg gik fra størrelse 36 til 44 på få år. Det er afslørende billeder af min krop i alle stadier fra mit private fotoalbum.
Det er min mands chokerende ærlige beskrivelse af, hvad han tænkte, da hans lækre kone fik rygdeller, og blev en magelig mama!!!
Dagbog over mine deller er historien om, hvor svært det er at lære at elske, respektere og behandle sin krop ordentligt. Læs den, hvis du er for stor udenpå og lille indeni. Eller hvis din selv-tillid matcher ekstra small-skiltet i nakken på dit mærketøj”.
Hmm – ja dér var noget jeg ikke havde tænkt på i mit selvmedlidende sind – nemlig, hvad ANDRE synes om min store vægtforøgelse!??
Jeg var ikke en lille sild på 48 kilo, da jeg mødte min kæreste, men jeg var pæn “almindelig af pygning”. Helt tilfreds er man jo nok aldrig over sin egen krop, men jeg ved nu at den krop jeg havde dengang, var MIN krop – den passede til mig og var pæn til mig – klædte mig…. Men hvorfor hulan er jeg så gået fra den??? Hvad tænker min kæreste ikke nu, hvor jeg sidder med en pude foran mig i sofaen “for varmens og hyggens skyld”, når jeg sidder i sofaen og ser fjernsyn!? (i virkeligheden er det for at dække mine fede lår og bulende mave, som har det hårdt i mine cowboybukser sidst på dagen)
– Eller når jeg helst vil dyrke sex i mørke?
– Eller når jeg blir hidsig og rasende og råber og skrige ad ham, uden nogen egentlig grund? (jeg gør det fordi jeg er sur og rasende på MIG SELV!!!)
– Hvad med min mor – jeg ved at hun synes jeg er blevet stor (og det ER jeg jo også!) hun ka ikke længere synes at hendes “lille pige” er så pæn og dejlig som hun var engang!
Den anden dag fandt jeg ud af, at jeg vejer over 10 kilo mere end min mor!!! Hun er 35 år ældre end mig, og har født 4 børn! Ikke godt….Det blev jeg dårlig ved tanken om…Jeg er yngst og skal derfor veje mindst – sådan er det i min verden (eller sådan VIL jeg gerne ha, at det er i min verden!)
Og det er derfor at jeg siger NU NU NU NU NU….. Nu skal det fandme være!
Derfor skriver jeg denne blog, for at holde mig selv oppe på at det SKAL lykkedes denne gang.
Jeg har valgt et “dæknavn”, og de billeder der kommer herpå, bliver ansigts-løse (for til sidst når alt er godt og jeg er tynd og tilfreds – at “springe ud” som mig selv)
– Nu siger jeg tynd og tilfreds – tynd i mine øjne (når det gælder min egen krop) er ikke Ally McBeal-tynd, eller Nicole Richie-tynd…. det er ganske almindelig “være-sig-selv-bekendt”-tynd.
– At kunne tillade sig at tage en flot bikini på til sommer, og tillade sig at rejse ned i sydens sol med kæresten go vennerne, og ikke være bange for om de nu tænker “hold da kæft et fedt læs”.
Nu starter turen – retur med fedtet…….


 

Skriv en kommentar »

Endnu ingen kommentarer.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv en kommentar

Blog på WordPress.com.